דיאטה לשחקני ביליארד


אמנם משחק הביליארד דורש יותר ריכוז ודיוק מאשר כושר גופני, אך מידע שנמצא בפורטל הדיאטה נטדיאט מלמד כי גם שחקני ביליארד ייצאו נשכרים אם ישמרו על משקל גוף תקין – דיאטה לשחקני ביליארד, אם כך, היא המלצה חמה, בפרט לשחקנים מקצוענים (אם כי גם מי שרק מחבב את הסנוקר והפול לא יינזק מדיאטה, כמובן…)

חגיגה בסנוקר – אבל עם אוכל בריא

מועדון ביליארד הוא בילוי פופולארי מאוד, שצובר לו עוד ועוד מעריצים מכל שכבות הגיל ומכל פלחי האוכלוסייה. חלק מהבילוי, לצד משחקי ביליארד וסנוקר סוערים ומלהיבים, הוא גם אוכל ושתייה – ולמרבה הצער התפריט ברוב מועדוני הביליארד לא לגמרי מתאים למי שמקפיד על דיאטה בריאה…

מה עושים? ה”סוד”, כמו תמיד, טמון במינון ובאיזון: ויתור טוטאלי על אוכל ושתייה במועדון ביליארד יגרום לתסכול. זלילה מופרזת תגרום לעוגמת נפש בהמשך, כשנבחין כי הישגי הדיאטה ירדו לטמיון. הפתרון הוא לוותר על הדיאטה למשך הבילוי – אבל גם לאתר בתפריט מאכלים ומשקאות שלא יזיקו יתר על המידה לגוף.

ביליארד – בילוי שהוא גם ספורט

אורכו של משחק ביליארד שמהווה בילוי תלוי כמובן בבחירתם של השחקנים, ובמידה והם מתעייפים הם תמיד יכולים לקחת הפסקות ממושכות – אבל משחק ביליארד מקצועי הוא אירוע רב שעות. אליפות העולם בביליארד, למשל, כבר נמשכת שבועיים וחצי והמאמץ הגופני הנדרש מהמשתתפים בה, ובוודאי אלה שהעפילו לשלבים הגבוהים, אינו בטל בשישים. אמנם שחקני ביליארד יכולים להיות גם בני 30+, אבל בגיל מבוגר בהחלט יותר קשה להם, וגם אם לעתים נדמה ששחקני ביליארד הם שמנמנים, אין ספק שהקפדה על דיאטה (במובן של תזונה מאוזנת ובריאה ולאו דווקא למטרת הרזיה) היא הכרחית לשחקני ביליארד.

פרמטר נוסף בביליארד על סוגיו השונים (סנוקר, קארמבול, פול) שמצריך תכנון נכון של התזונה הוא ההכרח להיות ממוקדים ומרוכזים לאורך זמן רב. הצלחה בביליארד דורשת לא רק מכות מדויקות בכדורים אלא גם אסטרטגיה, תכנון ובחירת המכה האופטימאלית בכל שלב ושלב תוך הסתכלות קדימה. לשם אלה רצוי לאכול מזונות המחזקים את הקשב והריכוז.

דיאטה לחיזוק הקשב והריכוז בביליארד

מחקרים רבים הוכיחו כי קשב וריכוז ברמה גבוהה זקוקים לרמה גבוהה של ברזל בדם, וכן של אבץ, מגנזיום ויטמין B6 (וגם אחיו למשפחת הוויטמינים B). האבץ נמצא בשפע בקטניות, בדגנים מלאים ובבשר בקר. מגנזיום אפשר לקבל משקדים, אבוקדו, תרד, טופו, גרעיני חמנייה, שומשום וקטניות, ומזונות המכילים ברזל הם בשר על סוגיו השונים – אבל לא רק: גם צמחונים יכולים ליהנות מכמויות ברזל תקינות בדם הודות לדגנים (ובעיקר קינואה), קטניות (ובעיקר שעועית, עדשים וטופו), פירות ופירות יבשים וכן ירקות.

גם חומצת השומן המפורסמת אומגה 3 תורמת לקשב ולריכוז של שחקני ביליארד, והיא נמצאת בדגים השוחים במים עמוקים (למשל סלמון וטונה) ובסוגי אגוזים שונים (ובפרט ברזיל).

מזונות גדושים בסוכרים פשוטים, חומרים משמרים וצבעי מאכל פוגעים משמעותית בקשב ובריכוז – דיאטה שבמסגרתה נמנעים ממזונות ממין אלה תשפר פלאים את יכולות הביליארד שלכם.

דיאטה מהירה = סכנה גדולה

אחד הגורמים הנפוצים לכישלון במשחק ביליארד הוא חיפזון (ובכלל, “החיפזון מן השטן” הוא ביטוי מדויק מאין כמותו) – גם דיאטה מהירה היא מתכון לכישלון. דיאטה בריאה מכילה בתוכה את כל היסודות להם זקוק גוף האדם (חלבונים, פחמימות, ויטמינים, מינרלים וכו’) – בכמות סבירה. במקום להתפתות להבטחות נוסח “כך תרדו 5 ק”ג בשבוע!” או “20 ק”ג בפחות מחודש!!” ולאכול רק כרוב או לוותר כמעט לגמרי על חלבונים, מוטב לאזן את התפריט, להפחית מזונות שתרומתם לגוף נמוכה עד לא קיימת – ולהגיע לאולם הביליארד בריאים, מאוזנים, שמחים וממוקדים.

דילוג לתוכן